Kevin Ridley - Flying In The Face Of Logic

Label : | Archiveer onder alternative / pop

Pim B. : Af en toe heb ik het idee dat Ome Horst mij wel eens als 'afvalbak' gebruikt als hij een bepaalde release niet zo makkelijk aan een andere collega kan toebedelen. Dit is verder geen verwijt of klacht want ondergetekende kan uiteraard over alle releases wel een aardig stukje schrijven en mijn muzieksmaak is vrij breed te noemen. Zo kreeg ik het solodebuut van Kevin Ridley voorgeschoteld en ondanks het feit dat Ridley al ruim 20 jaar actief is in Skyclad en ook als engineer/producer al 35 jaar in de business werkt heeft 'Flying In The Face Of Logic' helemaal niets met metal te maken.

Dit is gewoon een folk album en voor dat genre niet eens een onaardig album. Ik moet bekennen dat ik geen groot kenner ben en ik tot op zekere hoogte zelfs een afkeer van folk heb. Zo vind ik dat Ierse riverdance-gebeuren afgrijselijk. Traditionele folk zoals van The Dubliners of folk met een punkrandje zoals The Pogues kan ik dan wel weer waarderen. Het album van Kevin Ridley klinkt niet zo gruizig als bijvoorbeeld The Pogues. Sterker nog, het klinkt heel erg netjes en vrij poppy. Voor liefhebbers van metal is dit echter helemaal niks, ik vermoed dat vrij weinig mensen, buiten de folk liefhebbers, dit tof zullen vinden en wat dat betreft is het ook geen release waar normaliter aandacht aan besteed zou worden in Lords Of Metal. Vanwege de link met Skyclad is dit toch wel de moeite van het vermelden waard want diehard fans die alles wat los en vast zit betreffende Skyclad moeten dit album dan ook maar scoren. Een oordeelvellende score laat ik in dit geval achterwege.