Jerusalem - She

Jerusalem - She

Label : | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Tsongejonge, ik had echt nooit meer gedacht nog een nieuwe plaat van de Zweedse christelijke metal band Jerusalem te mogen begroeten, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Al jaren is het relatief stil rondom de band maar die stilte wordt nu dan toch op een erg positieve manier verbroken, want met 'She' brengt men toch wel een behoorlijk sterk album op de markt. Natuurlijk kan dit nieuwe album niet tippen aan het geweldige 'Dancing On The Head Of The Serpent' uit 1987, maar dat neemt niet weg dat men overduidelijk bewijst dat Jerusalem nog steeds een erg sterke rock band is, één om terdege rekening mee te houden!

'She' is het eerste studio-album van Jerusalem na het in 1994 verschenen 'Prophet' en bevat een dertiental lekkere hard rock songs, die af en toe ook wat grungy invloeden vertonen. Jerusalem anno 2011 bestaat uit gitarist/zanger Ulf Christiansson, bassist Peter Calsohn en drummer Michael Ulvsgard en dit trio laat zien dat men ook nu nog weet hoe een goed nummer geschreven dient te worden. Luister maar eens naar opener ' Calling On', 'Save My Life' of de prima semi-ballad en tevens titelnummer 'She'. De refreinen zijn erg catchy, terwijl zowel het gitaarwerk als de zang naar behoren zijn. Met dit 'She' zal Jerusalem zeker geen enorm groot publiek aanspreken, maar al diegenen die de band in de jaren tachtig en negentig tot hun favorieten rekenden, zullen na het beluisteren van 'She' zeker niet teleurgesteld zijn. En dat is toch heel wat meer dan dat ik had kunnen denken na een afwezigheid van meer dan vijftien jaar. Jerusalem is weer helemaal terug van weggeweest!