Various Artists - Embrace The Sun

Various Artists - Embrace The Sun

Label : Lion Music | Archiveer onder various

Arco : In maart van dit jaar werd Japan getroffen door een ramp van ongekende omvang toen, als gevolg van een aardbeving, een tsunami de Oostkust van het eiland overspoelde. In navolging van AOR Heaven, dat eind april 'Rock For Japan' uitbracht, komt Lion Music nu met 'Embrace The Sun', een dubbel cd met daarop 28 nummers van bands en muzikanten die bij Lion Music onder contract staan. Alle artiesten en componisten alsmede het platenlabel en de uitgever doneren de inkomsten van deze dubbelaar aan het Japanse Rode Kruis, en dat is een heel mooi gebaar.

Naast veel van de populaire acts van Lion Music hebben ook een aantal "special guests" een bijdrage geleverd en werden veel van de nummers speciaal voor 'Embrace The Sun' geschreven en opgenomen, iets speciaals dus! Enkele opnames zijn zelfs de eerste van een band in nieuwe bezetting zoals die van die van Ashent (met nieuwe zanger Titta Tani), Astra (met nieuwe zanger Andrea Casali), Venturia (met nieuwe zanger Florine Acquisto en drummer Frédéric Marchal) en Iron Mask (met nieuwe zanger Carsten "Lizard" Schultz - Evidence One - en drummer Ramy Ali). Maar er is meer. Zo wordt gitarist Milan Polak (instructeur aan de Shred Acadamy, laatste 100 in "Guitar Idol 2011") in het nummer 'End Of Time' bijgestaan door gitarist Peter Lesperance (Harem Scarem), Ron "Bumblefoot" Thal, bassist Kip Winger (Winger), zanger Harry Hess (Harem Scarem) en drummer Dennis Leeflang (Bumblefoot/Lita Ford) en komt Jennifer Batten met haar nummer 'Sakura Season' dat ze schreef na haar bezoek aan Japan in april van dit jaar.

Ook talent is aanwezig in de vorm van de Japanse progressieve rockers van Early Cross dat net getekend is. Gitaarvirtuosen als Milan Polak, Francesco Fareri, Daniel Palmqvist, Simone Fiorletta, Dave Martone, Borislav Mitic, Franck Ribiere en Lars Eric Mattson verenigden zich in het project "Lions" voor het titelnummer 'Embrace The Sun'. Verder staat 'Embrace The Sun', dat een goede productie kent (door Lars Eric Mattson, het hoofd van Lion Music), vol met interessante en goede nieuwe nummers die uiteenlopen van hard en krachtig tot rustig en emotioneel en een groot spectrum van de harde rock beslaan. Met deze dubbel cd haal je een brok goede muziek in huis geleverd door muzikanten van Lion Music en veelal speciaal geschreven en opgenomen voor dit doel. Dat de opbrengst naar het Japanse Rode Kruis gaat is een goede zaak en waar het voor sommigen van ons nog wel eens moeilijk is om geld over te maken voor goede doelen (druk, geen tijd, vergeten) rest een ieder nu eigenlijk alleen nog maar dit album aan te schaffen! Goede doel gesteund en een mooi, bijzonder album rijker.

Tracklist CD 1
01. Mattsson - Mother
02. Milan Polak - End Of Time