Eyehategod - 10 Years Of Abuse (and Still Broke)

Label : Century Media | Archiveer onder

Evil Dr. Smith : Wel verdomme Horst: ik zei toch dat dit niks voor mij is? Zadel je me nu op met 67 minuten strontvervelende, logge en lompe metal dat de overtreffende trap in saaiheid is. Ja, jij hoopt natuurlijk dat ik mijn scheldwoordenvocabulaire eens ga testen op dit wanproduct, maar zelfs dat verdient deze band niet. Hun andere platen wil ik dan nog wel tot de grond toe afbranden, maar deze collectie van demo's en live-opnames zijn gewoon zielig van slechtheid. Groovende delta bluesmetal uit Louisiana zoals ze zelf beweren? Ammehoela, zelfs me reet grooved een stuk beter na een portie chili concarne. De nergens naar klinkende demo van 1990 hebben ze volgens mij rechtstreeks van cassette afgeplukt en de iets minder slechte radio opnames uit 1994 zijn slaapverwekkend, maar irriteren me paradoxaal weer zodanig dat ze me ook weer uit m'n slaap houden. Ondanks dat de live-opnames van Europe 2000 (ergens in Duits gat) een stuk minder vervelend en slecht klinken dan de demo en de 'live' radio-opnames uit 1994, komen de meeste nummers vooral vanwege de erg matige opname over als een langgerekte beroertige boer van een boer met BSE-koeien. En het publiek aanhorende stonden er waarschijnlijk meer mensen op dan voor het podium: de band is een vijfmans-formatie. Het leukste van deze cd zijn de afbeeldingen van ouwe flyers in het boekje waarbij het grappige is dat ooit, lang geleden in het voorprogramma van C.O.C. en Eyehategod een bandje genaamd Korn stond. Century Media: schaam je! Zelfs voor die ene Eyehategod-liefhebber een afrader. Europe live een 4, de rest een 2. '10 Years Of Abuse' inderdaad. 'And Still Broke'en terecht! Get a real job, for Eyehategodsake!