Asgaia - Trinegra

Asgaia - Trinegra

Label : STF Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Vera : Deze band uit Thuringen (Duitsland) heeft ook geen haast. Ze zijn ontstaan uit Damnation in 1995 en brengen met 'Trinegra' hun derde album uit. Het vijftal maakte eerder twee albums in eigen beheer: 'Yersinia' in 2000 en 'In Carni Veritas' in 2006. Dit is het eerste album voor een label, STF Records. Men speelt erg melodieuze death metal die gemakkelijk in het gehoor ligt. Dit zou hun hardste album zijn.

Vanaf de binnenkomer 'Sexual Magic' klinkt het erg vertrouwd. De laaggestemde gitaren in 'Right Path Into Doom' blijken een kenmerk van de band te zijn, evenals het regelmatige gebruik van dubbele basdrum. Bassist Thomas Thiele is een belangrijke kracht in de band: van hem zijn de vette lage grunts, hij verzorgde het artwork en schreef ook alle teksten. 'Cold Winterday' begint erg sterk als een slepende, atmosferische track waar Hypocrisy vroeger zo goed in was, maar wanneer de zang aanvangt is er een versnelling. De keyboards brengen hier een simfonisch laagje aan. Het is een boeiend nummer, terwijl het drukke 'Unseen Attack' dat daarop volgt wat minder is. In 'Disappearing I' is ook wat cleane zang van gitarist Marcel Fischer te horen, terwijl het tragere stuk verfraaid wordt met melodieus gitaarwerk. Dat is trouwens ook een sterk punt van de band. Een andere song die in positieve zin opvalt is 'Temple Of Life'. Dit spetterend nummer is erg aanstekelijk en de cleane vocalen duiken weer sporadisch op. De semi-akoestische gitaren aan het begin van 'The Eyes That Do Not See' openen deze slepende track, de langste van dit album. Zoals je merkt is dit best een goede plaat met een prima geluid. Niets wereldschokkend of origineel, gewoon aangenaam om naar te luisteren wanneer je houdt van melodieuze death metal. De zogenaamde experimentele bonus track 'Locrian Time Of Arrival' is instrumentaal, slepend en kent een akoestische start.