Twisted Tower Dire - Make It Dark

Twisted Tower Dire - Make It Dark

Label : Cruz Del Sur Music | Archiveer onder heavy / power metal

Pim B. : Na het album 'Netherworlds' uit 2007 dat uitkwam op het Duitse Remedy Records werd het even stil rond Twisted Tower Dire. Ten eerste wilde de band onder het contract met Remedy uit wat enige tijd duurde, daarnaast verdween zanger Tony Taylor vanwege drugsproblemen en werd hij vervangen door Johnny Aune (van de band Viper). Taylor overleed overigens in 2010 als gevolg van een motorongeval in Florida. In de tussentijd verhuisde de band ook naar North Carolina en zijn ze in rustiger vaarwater belandt. De band schreef zestien nieuwe songs waarvan er acht op 'Make It Dark' terecht zijn gekomen. Wat me opvalt is dat alle instrumenten goed te horen zijn en je zodoende ook echt kunt genieten van de baspartijen van Jim Hunter (While Heaven Wept) die echt wat aan het geheel toevoegen. Aune heeft ook prima werk afgeleverd en ik vind hem zelfs beter bij TTD passen dan zijn voorganger die wat eenzijdiger was. Door het dubbelen van bepaalde partijen zijn mooie harmonie├źn ontstaan die het vocale aspect meer diepgang geven. Een tweede, en zeker niet minder belangrijk aspect, is dat de acht songs allemaal enorm catchy zijn. Tel daarbij op dat deze band een eigen geluid heeft en hoewel je het als melodieuze heavy metal kunt omschrijven je eigenlijk geen directe invloed kunt benoemen. Je hoort invloeden van diverse bands wel terug maar het is niet zo dat je kunt zeggen dat TTD op een bepaalde band lijkt waar dat bij anderen wel het geval is. Ik vind dat een gunstige bijkomstigheid. Op het gebied van pure heavy metal moet je 'Make It Dark' absoluut gaan checken.