Pegazus - In Metal We Trust

Pegazus - In Metal We Trust

Label : | Archiveer onder heavy / power metal

Tormentor Erich : Voor een band zoals Pegazus heb ik veel respect. Deze Australiërs hebben namelijk doorzettingsvermogen en een rotsvast geloof in authentieke heavy metal. De band is alweer vanaf 1994 bezig en met 'In Metal We Trust' ziet men het vijfde studio album verschijnen.

En ook deze keer staat de nieuwe release vol met zeer typische Pegazus heavy metal. Het voordeel van Pegazus is de gedrevenheid van bandleider en gitarist Johnny Stoj. Mede door zijn lekker lange solo's winnen songs zoals 'Metal Messiah' en 'Death Or Glory' aan intensiteit. Dat ook de overige bandleden een aardige muzikale ontwikkeling hebben doorgemaakt hoor je terug via het vrij melodieuze 'Road Warrior', via het zes minuten klokkende, mid tempo, erg melodieuze en toch ook pakkende 'Haunting Me' en via het snelle en Saxon achtige 'Ghost Rider'. Tot zover valt er weer genoeg leuks te beleven op deze nieuwe Pegazus schijf. Maar er zijn helaas ook enkele werkjes op 'In Metal We Trust' terecht gekomen waar ik minder enthousiast over ben. Zo is een 'We Live To Rock' wel erg clichématig en 'End Of The World' is weer net iets te zeikerig. Hier staat dan weer tegenover dat de Judas Priest cover 'Metal Gods' zeker gehoord mag worden ook al overtreft hij het origineel niet. Al deze tracks worden echter naar de achtergrond gedrukt bij het horen van de lange versie van 'Old Skool Metal Dayz'. Tijdens deze trip naar vervlogen metal dagen worden Johnny en kornuiten bijgestaan door David Shankle, Ross The Boss en Jeff Watson (ex Nightranger) die allemaal nog eens even lekker tekeer gaan en hiermee 'In Metal We Trust' meer dan waardig afsluiten.

Pegazus weet dus ook in 2011 weer goed voor de dag te komen. Dat niet elke song raak is vergeef ik dit viertal graag. De hoofdmoot van dit meer dan vijftig minuten durende en goed klinkende album bestaat immers nog steeds uit vermakelijke en typische heavy metal met een melodieuze inslag en daar is niks mis mee.