Dying Fetus - Grotesque Impalement

Dying Fetus - Grotesque Impalement

Label : Relapse | Archiveer onder death metal / grindcore

Release type: Re-release

Sicktus : Hadden we in de maart issue al de re-releases van Infatuation With Malevolence en 'Purification Through Violence', nu is het de beurt aan 'Grotesque Impalement'. Oorspronkelijk uitgebracht op Blunt Force Records in 2000, telde deze EP zes tracks, waarvan twee heropgenomen nummers ('Grotesque Impalement' en 'Tearing Inside The Womb'), twee covers ('Streaks Of Blood' van Baphomet en 'Bringing Back The Glory' van de net als Dying Fetus uit Maryland afkomstige hardcore band Next Step Up), een intro en een van de meest vreemde nummers uit de geschiedenis van Dying Fetus, een nummer dat tegelijkertijd op humorvolle wijze de nogal serieuze black metal een hak zet met de belachelijke titel 'Hail Mighty North / Forest Trolls Of Satan (Anno Clitoris 666 Opus II)', als wel een ode brengt aan 80's hair metal. Dat soort humor kan ik wel waarderen. Sterker nog, dat vind ik vrij VATT. (*kuch*).

Afijn, zoals we inmiddels gewend zijn van de 'Relapse re-releases Fetus Tour 2011' bevat ook dit mooi vormgegeven digipack liner-notes door Jason Netherton, een hoop oude foto's en enkele bonustracks. Ditmaal is de keus gevallen op onder andere 'Reduced To Slavery', die als '(unreleased track, 2000)' vermeld staat. Klopt, want in 2000 was 'ie inderdaad nog niet uitgebracht. Inmiddels is de track al wel uitgebracht, zij het enkel op de Japanse versie van 'Destroy The Opposition'. Niet wijd en zijd verkrijgbaar dus en daarom een leuke aanvulling. Daarnaast staan een redelijke live opname uit 1999 van het nummer 'Purged Of My Wordly Being' van de 1994 demo 'Infatuation With Malevolence'.

Al met al een aardige re-release en zeker als je liefhebber bent van Dying Fetus en 'Grotesque Impalement' nog niet in huis hebt geen miskoop. Voor de echte verstokte fan staan er ook voldoende extra's op om aanschaf te overwegen. Maar dat is nog niet alles. Er staat op deze re-release ook een splinternieuwe track, te weten 'Dumpster Love'. Wacht even... Een nieuw Fetus nummer? Jawel. Spandex aan, haar omhoog, pilotenbril op en gáááán! (Voor de slechte verstaanders: wederom een briljant stukje hairdeathmetalhumor dus, zij het niet zo spontaan als 'Hail Mighty etc...', but I like!)