Artillery - My Blood

Artillery - My Blood

Label : Metal Mind Productions | Archiveer onder speed / thrash metal

Koen B. : Artillery's vorige CD 'When Death Comes' kreeg met gemak het predikaat "melodieuze thrash metal come-back CD van het jaar 2009” opgeplakt en deze maand slaat het Deense quintet terug met 'My Blood'. Of je de hoes nu mooi vindt of niet, de Poolse tekenaar Graal, bekend van zijn werk met o.a. Vital Remans, Sinister, Solitude Aeturnus en Bulldozer en het cover artwork voor Artillery's 'Through The Years' box en 'When Death Comes', heeft er wel herkenbaar product van gemaakt.

Nog enkele huishoudelijke mededelingen: deze CD is uitgekomen als normale jewelcase, een digipack uitvoering met twee extra tracks ('Show Your Hate' en 'Eternal War', hetgeen heropgenomen versies zijn van tracks van het debuut album 'Fear Of Tomorrow') én een Japanse versie die weer een nummer bevat dat we elders in deze versie niet gaan tegenkomen: 'The Almighty' (inderdaad, ook een gerecyclede track van de eerste plaat die in 1985 het licht zag). Dat gezeik met die bonustracks moet nu maar eens een keertje afgelopen zijn! Muzikaal is er wederom niets op Artillery aan te merken want de nummers zijn weer bovengemiddeld goed en precies in mijn straatje. Zanger Søren Adamsen is gewoonweg het beste wat Artillery is overkomen en hij geeft de band haar jeugdige energie weer terug, hetgeen weer terug te horen is op 'My Blood'. Ik hoop dat Artillery met deze CD een beetje van het verloren terrein terug haalt en eens erkenning krijgt voor het inspireren van talloze bands, want als er ergens een band op deze aardkloot rondloopt die zo'n beetje alle bussen heeft gemist die er te missen vielen, dan is het Artillery wel. Ik blijf het herhalen: de oudjes doen het nog steeds goed!