Vicious Rumors - Razorback Killers

Vicious Rumors - Razorback Killers

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder heavy / power metal

MoL : Met 'Razorback Killers' is het tiende studio album van Vicious Rumors een feit. Het in 2006 uitgebrachte album 'Warball' werd goed ontvangen en de verwachtingen zijn dus hooggespannen. Uiteraard heeft bandleider Geoff Thorpe wederom een aantal wijzigingen in de line-up moeten doorvoeren, waarvan de meest controversile het vervangen van zanger James Rivera was. Volgens sommigen was er op een bepaald moment zelfs sprake van een vechtpartij tussen beide heren. De band heeft twee tournees gedaan met zanger Ronnie Stixx, maar tot het opnemen van album met deze zanger is het nooit gekomen.

Gelukkig heeft Geoff anderhalf jaar geleden met Brian Allen een prima zanger in huis gehaald om de klus te klaren. Brian's stem past prima bij het type songs zoals Vicious Rumors die maakt. Snelheid, agressie, melodie en flink wat gitaarsolo's zijn ook op 'Razorback Killers' weer aanwezig. Deze typische Vicious Rumors kenmerken komen meteen goed aan bod met opener 'Murderball'. Op 'Razorback Blade' gaat het tempo nog wat meer omhoog om met 'Black' weer gas terug te nemen. Daarbij blijkt dat Brian Allen prima in staat op om zijn stem aan te passen aan de stijl van een nummer. Gezien de variaties in de tien tracks op het album is dat absoluut een pluspunt. Minpunten zijn op het album eigenlijk niet te ontdekken. Ondanks het feit dat Geoff Thorpe de enige constante factor van Vicious Rumors is, is hij wederom in staat gebleken een goede line-up neer te zetten en daarmee een prima album op te nemen. Verplichte kost voor iedere heavy metal liefhebber.