Sange:Main:Machine - Ready For The Show

Sange:Main:Machine - Ready For The Show

Label : Street Symphonies Records | Archiveer onder hardrock / aor

Tormentor Erich : Als ik naar een album zoals dit 'Ready For The Show' zit te luisteren verbaas ik me wel eens over het feit dat tijdloze hard rock me telkens weer weet te boeien. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik ieder jaar wel een paar van die titels tegenkom die een soort van universeel "dit is gewoon goed” gevoel weten over te brengen. Dat de muziek hierbij net nieuw is of dertig jaar oud en dat de songs allemaal volgens een soort van niet afgesproken maar toch duidelijk aanwezige regelgeving zijn geschreven is volgens mij de bepalende factor hier, en dat is nu net datgene wat tijdloze hard rock zo tijdloos maakt.

En volgens mij begrijpt de Italiaanse zanger Sange (Luigi Sangermano) dit ook. Hij heeft namelijk onder de naam Sange:Main:Machine een groep gevormd met allemaal bevriende muzikanten die hij voornamelijk kent van bandjes waarin ze ooit samen hebben gezeten. Met deze mannen is hij vorig jaar de studio ingedoken en de elf tracks (plus intro) die Sange zo'n tien jaar geleden al had geschreven zijn via deze sessies alsnog op cd gezet. Je kunt je dus afvragen hoe relevant dit 'Ready For The Show' album nu is, maar omdat we het hier toch over tijdloze hard rock hebben doet deze vraag helemaal niet ter zake. Mooi hè, want dan kunnen we het gelijk over de songs zelf gaan hebben. En die songs zelf, nou die mogen er best zijn. Okay, een 'Photograph' is net iets te gemakkelijk en de ballad 'Goodby' is net iets te zielig. Behoudens dit detailgeneuzel is het allemaal goed te pruimen. Luister maar eens naar het vlotte 'The Demon Inside' of het krachtige 'Wake Up Call' en je zult begrijpen wat ik bedoel. Verder valt op dat deze mannen weten hoe ze hun instrumenten moeten bespelen en ze laten dit door middel van kleine escapades dan ook graag horen zoals tijdens 'Hate Sower'. En omdat we nu toch lekker positief bezig wil ik ook de stem van Luigi nog even vermelden, want die klinkt erg aangenaam en zuiver. Het grootste gedeelte van dit tweeënvijftig minuten durende werkje staat derhalve dan ook gevuld met goed in het gehoor liggende, makkelijk verteerbare hard rock. Tijdloze hard rock die nooit gaat vervelen.