Deicide - To Hell With God

Deicide - To Hell With God

Label : Century Media | Archiveer onder death metal / grindcore

Monique : Een nieuw jaar, een nieuw Deicide album, kan het nog beter? Laat ik beginnen met de inmiddels traditionele verontschuldiging voor de wederom schaamteloze subjectiviteit van deze review. Ik kan er niets aan doen. Misschien komt het doordat Deicide mijn eerste death metal-liefde was, maar er is iets zo onbeschrijfelijk uniek aan deze brute, maar verrassend melodieuze composities, dat nog altijd de eerste paar noten van bijvoorbeeld 'Once Upon The Cross', om maar iets te noemen, een uitzonderlijke uitwerking hebben op mijn gemoedstoestand. Net is het befaamde omgekeerde kruis in Glen Benton's voorhoofd, zo hebben Deicide's composities zich ook in mijn hersens gebrand.

Dergelijke bandverheerlijking is echter niet zonder gevaar. Soms zijn de verwachtingen zo hoog gespannen dat ieder nieuw album het risico van een teleurstelling met zich meebrengt. Met ingehouden adem wordt dan ook de "play knop ingedrukt. een warme gloed van herkenning is het eerste teken dat het wel goed zit! Maar dan komt de tweede veelbetekenende realisatie: Dit is Deicide, maar toch nieuw! Ook fanatieke Deicide fans zullen moeten toegeven dat op eerdere albums de productie wel eens iets te wensen overliet, maar dit is een flinke stap vooruit. Het geluid is vol en zwaar en voegt een bijna frisse, nieuwe dimensie toe aan de solide oerbasis van Steve Asheim's drumwerk en Glen Benton's brul-dwerg vocalen. Van 'To Hell With God' tot 'How Can You Call Yourself a God' zit dit album vol met ritme, beukwerk en melodie. Ja, hier zit een heel tevreden luisteraar!