Voodoo Circle - Broken Heart Syndrome

Voodoo Circle - Broken Heart Syndrome

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : De gelijknamige debuutplaat van het Duitse power metal gezelschap Voodoo Circle wist mij aan het eind van 2008 erg positief te verrassen. Vooral het lekkere felle gitaarwerk, doorspekt met de nodige blues invloeden, van oprichter en bandleider Alex Beyrodt waren een lust voor het oor! Ruim twee jaar later dient opvolger 'Broken Heart Syndrome' zich aan en ook dat is een zeer genietbaar plaatje geworden.

Eigenlijk is er niet zoveel veranderd in het Voodoo Circle kamp, zowel qua line-up als qua song-materiaal. In de line-up is drummer Mel Gaynor vervangen door Markus Kullman, maar dat heeft zeker geen drastische gevolgen voor de sound van de band. Verder is het song materiaal iets beter uitgewerkt, maar bevindt de band zich stilistisch gezien nog steeds in het power metal straatje en weet men bij tijd en wijle de nodige progressieve en bluesy elementen aan de nummers toe te voegen. Verder zijn de gitaristische capriolen van Alex Beyrodt nog steeds behoorlijk indrukwekkend en weet ook Pink Cream 69 zanger David Readman andermaal te imponeren met zijn krachtige vocalen.

Dat levert in de vorm van 'No Solution Blues', 'Devil's Daughter', 'Heal My Pain' en 'I'm In Heaven' een aantal prima nummers op, maar eigenlijk is de kracht van dit album het consistente hoge niveau van het song materiaal en de perfecte muzikale invulling van de heren muzikanten. Als je Alex Beyrodt's vorige band Silent Force tot je favorieten rekende, kun je het Voodoo Circle materiaal ook blind aanschaffen. Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen, want deze Voodoo Circle release 'Broken Heart Syndrome' is zelfs nog iets beter dan het betere Silent Force materiaal.