Betzefer - Freedom To The Slave Makers

Betzefer - Freedom To The Slave Makers

Label : AFM Records | Archiveer onder punk / hardcore

Koen : Laat ik maar meteen één ding duidelijk maken: AFM Records stuurt recensie materiaal dat zuigt! Als de deadline met rasse schreden nadert en je zet op je vrije dag om half 5 de wekker om de hoofdredacteur te pleasen omdat je je spul op tijd probeert in te leveren en je zit vervolgens met glazige ogen te kijken naar een CDR zonder verder opschrift, zonder boekje, zelfs geen plaatje van de hoes en een gekopieerd velletje dat de biografie moet voorstellen, heb je het bij mij verbruid. Tel daar bij op dat ik de vorige plaat 'Down Low' uit 2005 ook al niet te pruimen vond en dan snapt u misschien dat ik mij heb moeten inhouden om geen haatmail naar diezelfde hoofdredacteur te sturen met het verzoek mijn brievenbus niet als vuilnisvat te gebruiken.

Ondanks dit heb ik meerdere keren naarstig geprobeerd zonder vooringenomenheid naar 'Freedom To The Slave Makers' te luisteren en dit is me maar ten dele gelukt. De mix van hardcore (leuk!), nu metal (walg!) en sludge metal (braak!) is nou niet bepaald mijn favoriete tijdsverdrijf. Natuurlijk had ik deze CD nooit mogen beoordelen, omdat dit niet mijn "piece of cake” is maar dan moet de platenmaatschappij Betzefer maar niet als hardcore band promoten en dan belandt 'ie ook niet bij mij op de deurmat. Kun je wel wat met Crowbar, Baroness, Pantera, Down of Buzzov-en dan is dit misschien een CD voor jou. Toch jammer dat de "papieren” nu metal CD nog niet is uitgevonden want dan kun je daar zalig de klonten mee uit je reet verwijderen en heeft 'ie een nuttigere functie dan per omgaande in het vuilnisvat te verdwijnen.