Crustacean - Insaniac

Crustacean - Insaniac

Label : Peel Prod. | Archiveer onder

Deborah : Crustacean heeft al een aardige live reputatie opgebouwd. Ook de nodige muzikale ervaringen missen ze niet, ze spelen al zo'n acht jaar metal in Crustacean en dan nog niet gesproken over andere bands waarin ze gespeeld hebben. Toch kon dit album mij niet behagen. Mijn eerste reactie op deze Cd van Nederlandse thrashers was: "Jesus dit lijkt echt wel veel op Slayer, beetje jammer! Maar goed, dat ik niet de grootste Slayer fan ben zal ik er buiten houden. Toen ik de web-site ging bekijken van deze heren kwam ik er achter dat drie van de vier leden in een Slayer coverband spelen. Dus daar komt dus de dosis invloeden van Slayer vandaan. Maar goed ik ga er dus nog even goed voor zitten om een zo objectief mogelijke mening te creren, voor dat ik ga oordelen dat deze band slechts een Slayer aftreksel is.

Helaas, ook na wat meer luisterbeurten weet dit nieuwe album van Crustacean mijn aandacht niet lang vast te houden. Twee nummers lang is mijn record om met plezier naar dit schijfje te luisteren, daarna heb ik het wel weer gehad en ruil ik Crustacean om voor een Kreator schijfje. Dat het een Slayer aftreksel is zou ik niet willen zeggen. Ze hebben zeker ook eigen ideen in hun muziek verwerkt en kunnen zeker ook goed spelen, maar het saaie gitaarspel gecombineerd met afwisselend drums en natuurlijk de thrasy stemvooral de stem van Meneer TMP, daar krijg ik de zenuwen van. Kortom geen album wat ik snel nog een keer ga draaien, maar misschien is het een leuk cadeautje voor mijn kleine broertje.