Ektomorf - Redemption

Ektomorf - Redemption

Label : AFM Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Bart : Je kunt Ektomorf er niet van beschuldigen lui te zijn. Slechts enkele maanden na hun mini-voor-de-fans belandt er een nieuw album in de schappen. Het is wederom een volwaardige schijf met alles erop en eraan dat te verwachten valt van de band: agressieve compacte nummers voortgekomen uit de frustraties van hoofdman Zoltn Farkas. Misschien is het wat t persoonlijk deze keer. Waar in het verleden de meerderheid van de nummers politiek betrokken was, lijkt de band hier vaker met het eigen wel en wee te worstelen dan echt zorgen te tonen voor de buitenwereld. Tel daar ook bij op dat ik het nogal problematisch vind om mee te schreeuwen met zinnen als "God will cut you down, omdat dat toch echt wel een tikkeltje t debiel en simplistisch klinkt. Met de rock ballade 'Sea Of My Misery' probeert de band wat meer variatie in hun geluid aan te brengen. Nu is dit nummer verre van "af, maar het is zeker verfrissend om een ander muzikaal vat aangeboord te horen worden. Variaties als deze zijn dan echter weer helemaal niet vermengd met hun hardcore kant. Het zou mooi zijn om wat fundamentele stijlveranderingen bnnen hun traditionele geluid op te horen duiken.

Concluderend: wat het geval ook moge zijn op tekstueel vlak, de nummers blijven hetzelfde! Je krijgt simpele edoch krachtige riffs, meebrulrefreinen gedurende elf nummers en een bescheiden ballade. 'Redemption' is zowel een degelijke introductie tot de band als een aangenaam album voor de fans. Maar 'Redemption' weet niet waar te maken waar de band al gedurende haar hele carrire om schreeuwt: verandering!