Helstar  - Glory Of Chaos

Helstar - Glory Of Chaos

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : In september van 2008 bliezen deze Texaanse metal veteranen me helemaal omver met het geweldige 'The King Of Hell' album en dat doen ze ruim twee jaar later nog eens dunnetjes over met deze 'Glory Of Chaos' plaat, die zo mogelijk nog intenser and aggressiever is! Het geweldige 'Angels Fall To Hell' opent het album en etaleert meteen waarom ik Helstar al sinds de begin jaren tachtig tot mijn favorieten reken. Het gitaristenduo Larry Barragan en Rob Trevino speelt de meest complexe riffs zo strak als een mitrailleur, nieuwe drummer Mikey Lewis imponeert met zijn fantastische en zeer gevarieerde spel en zanger James Rivera, die op deze plaat meer schreeuwt dan zingt, barst van de power! Het navolgende 'Pandemonium' is ook al zo'n beresterk nummer met geweldige gitaarsolo's. De band is wat mij betreft op zijn sterkst wanneer het gaspedaal echt stevig ingedrukt wordt, zoals in 'Bone Crusher', 'Deathtrap' en (voor mij het beste nummer van de plaat) 'Alma Negra', maar dat wil zeker niet zeggen dat de wat minder snelle nummers minder indrukwekkend zijn. Zeker niet, want 'Glory Of Chaos' is gewoon van het allereerste begin tot aan de laaste noot een uitzonderlijk sterke plaat en zal ongetwijfeld zeer hoge ogen gaan gooien in mijn jaarlijstje van 2010. Zonder twijfel n van de meest intense en aggressiefste platen van dit jaar! Als je jezelf enigszins serieus neemt en echte heavy metal een warm hart toedraagt kun je onmogelijk om deze schitterende release heen! Aanschaf verplicht!!!