Blood Red Throne - Affiliated with the Suffering

Label : Karmageddon Media | Archiveer onder

Dennis : Een passendere titel van het openingsnummer van "Affiliated with the Suffering had Blood Red Throne niet kunnen bedenken. Met "Unleashing Hell geeft dit Noorse vijftal al meteen aan wat de luisteraar in de daaropvolgende 39 minuten te wachten staat; een waar Death Metal inferno. Wat een knaller van een plaat is "Affiliated with the Suffering! Ik stond bij mijn recensie van de debuut CD "Monument of Death uit 2001 nog ietwat sceptisch tegenover de band, gezien de Black Metal achtergrond van deze band, maar met de daaropvolgende MCD "A Taste For Blood en dan nu de tweede langspeler is al mijn scepsis compleet van de tafel geveegd. Blood Red Throne schopt simpelweg kont!! En het enige wat de heren doen is een bruut potje old school Death Metal spelen, genspireerd door bands als Deicide, Morbid Angel, Autopsy, Obituary en Gorguts. Al deze invloeden uit de begin jaren negentig worden op ambachtelijke wijze gemixed en voorzien van een ziekelijk en bruut modern geluid. De muziek van Blood Red Throne staat als een huis. Een nummer als "Mandatory Homicide bijvoorbeeld, geniet meer dan genoeg dynamiek en intensiteit om een ieder de pit in te trekken. Doordat "Affiliated with the Suffering zo'n vette productie heeft, wordt je gewoon gedwongen de volumeknop helemaal open te draaien om de energie die vanuit de muziek uitgaat, optimaal te genieten. Ik heb de teksten bij deze promo helaas niet, maar titels als "Razor Jack, "Mandatory Homicide en "A Dream of Dead en het met bloed besmeurde coverartwork laat niets aan je verbeelding over. Wederom wordt er op deze CD dood en verderf gezaaid. Mijn persoonlijk favoriete track is "Breeders Lament, vooral vanwege de gave solo die er in dit nummer zit. Blood Red Throne heeft met "Affiliated with the Suffering zichzelf overtroffen door een heerlijk vet Death Metal album op te nemen. De gelimiteerde digipack twee bonustracks, dus sla je slag. Hopelijk horen we nog veel van deze gasten. In ieder geval doen ze eind februari een minitour met Severe Torture door de Benelux, dus mis ze niet!! Voor data check de concert agenda.