Aurora Borealis - Time, Unveiled

Aurora Borealis - Time, Unveiled

Label : Diehard Music | Archiveer onder

Dennis : Aurora Borealis, dat is toch die Black Metal band met die goede drummers? Jazekers, sinds het begin van de band hebben gerenommeerde drummers als Derik Roddy (Hate Eternal, Malevolent Creation, Misery Index, etc) en Tony Laureano (Angel Corpse, Nile and God Dethroned) de drumkruk warmgehouden. Op "Time, Unveiled, het inmiddels vierde album van onze Amerikaanse vrienden vinden we een van o.a. Hate Eternal bekende drummer, namens Time Yeung. De muziek van de heren Vento en Yeung klinkt erg on-Amerikaans. "Time, Unveiled zou ik eerder plaatsen als een plaat uit de begin jaren negentig, en dan van Zweedse of Noorse makelaardij. Toendertijd zou dit een interessante CD geweest zijn, maar Amerika loopt sowieso een aantal jaar achter op het gebied van metal, dus we mogen het de heren niet kwalijk nemen. Nu loopt Aurora Borealis een beetje achter de feiten aan. Niet dat "Time Unveiled een slechte plaat is, maar hetgeen hier neergezet wordt is al velen malen eerder gedaan, en dus ben ik bang dat "Time, Unveiled zo'n plaat is die op de planken zal gaan wegstoffen, terwijl albums als "Vikinglr Veldir, "Barathrum V.I.T.R.I.O.L, of een "Kronet Til Konge toch wel met enige regelmaat uit de kast gehaald worden. Ik vind Aurora Borealis net iets te middelmatig. De band heeft naar mijn mening te weinig te bieden. Op "Time, Unveiled staan ook nog twee bonustracks welke oorspronkelijk verschenen op de demo van Lestregus Nosferatus en later nog eens op de eerste, in eigen beheer opgenomen MCD "Mansions of Eternity van Aurora Borealis opgenomen werden. Dat je het maar weet!