Hail Of Bullets - On Divine Winds

Hail Of Bullets - On Divine Winds

Label : Metal Blade | Archiveer onder death metal / grindcore

Tormentor Erich : Met het verschijnen van deze tweede Hail Of Bullets langspeler komt tevens een eind aan de lange reeks van verwachtingen. Want dat zo ongeveer de hele old school death metal wereld zeer benieuwd was geworden naar de opvolger van '… Of Frost And War' kon je gemakkelijk opmerken. Zo verklaarde het Metal Blade label dat deze nieuwe Hail Of Bullets erg belangrijk voor hen is en als je zag in welke vormen deze schijf al voor te bestellen was in o.a. de Large dan geeft dat al te denken. En het belangrijkste zou ik bijna vergeten: zelfs bij de jaarlijkse Lords Of Metal quiz werd al over Hail Of Bullets en hun nog te verschijnen album gerept.

En hoe zit het nou met 'On Divine Winds'? Nou, zonder ook maar enige vorm van afbreuk aan het album te willen doen kan ik eigenlijk niet meer en niet minder zeggen dan dat deze vijf mannen wederom heel goed werk hebben afgeleverd. Op 'On Divine Winds' gaat Hail Of Bullets gewoon door met hun typerende en tevens erg sterke old school death metal. Martin brult nog steeds als een oermens. Ed mept nog steeds erg hard en overtuigend op de vellen en de gitaartandem Stephan en Paul toveren nog steeds alles vermorzelende riffs uit hun instrumenten waarbij ze stevig worden ondersteund door de ronkende bas van Theo. Het recept is wederom duidelijk: snelle stukken worden samengesmolten met langzamere stukken en zo tot tien nieuwe en puntgave tracks gevormd die elke liefhebber van dit soort death metal zal weten te waarderen.

Het goede van Hail Of Bullets debuut was het feit dat het album als een soort geschiedenisles werd voorgedragen, voorzien van de perfecte muziek om de sfeer van al die ellende te onderstrepen. Het goede aan 'On Divine Winds' is dat men nu hetzelfde doet, alleen is dit gewoon hoofdstuk twee waarbij we nu de situatie in het verre Oosten onder de loep nemen. Gaat zitten en onderga het verhaal is dan ook mijn advies.