The Duskfall - Frailty

The Duskfall - Frailty

Label : Eyes Of Sound | Archiveer onder

Ferdi : Volgens het bijgesloten info-velletje bij deze cd van de Zweedse band THE DUSKFALL, hebben we hier te maken met een death 'n roll band. Wat een onzin! "Frailty” is The Duskfall's debuut cd en staat vol van de goede Zweedse deaththrash! The Duskfall is opgericht door Mikael Sandorf (ex- Gates Of Ishtar) en Glenn Svensson. Ze begonnen als een jam/cover metalproject. Na slechts een zeer korte periode kwamen deze heren erachter dat ze er helemaal voor willen gaan. Na met verschillende muzikanten te hebben gewerkt werd de eerste naam van de band Soulash, veranderd in The Duskfall. De band heeft hun debuut cd opgenomen in de DUG-OUT studio waar recentelijk ook een band als In Flames hun nieuwe cd opnam. Dit blijkt een zeer goede keuze, want deze cd klinkt ongelofelijk vet!

The Duskfall's muziek is typisch Zweeds, wat betekend dat het allemaal erg melodieus en aggressief is. De band doet me af en toe wel een beetje denken aan In Flames, maar hebben toch een wat meer heavy-metal aanpak. De nummers op "Frailty” hebben vaak veel midtempo dubbele bass stukken met geweldige melodie lijnen eroverheen gespeeld. Ik weet wel dat er veel bands zijn die deaththrash spelen en velen van hen komen uit Zweden, maar The Duskfall is er toch in geslaagd om een album op te nemen dat niet middelmatig klinkt. Integendeel, de band heeft over de hele cd zeer zeker een eigen gevoel weten te leggen. Als ik naar nummers luister als 'Farewell Song', het mooie titelnummer 'Frailty', en het spannende 'Just Follow' met dat hele verslavende melodietje in het refrein dan krijg ik zin om deze band live te zien. Ik denk werkelijk dat deze band een mooie toekomst tegemoet kunnen gaan. Laten we hopen dat ze de kans krijgen om op meer plaatsen in Europa te kunnen spelen!

Mensen die melodieuze Zweedse deaththrash helemaal zien zitten, moeten gewoon even naar de website van deze band surfen, wat samples beluisteren en daarna deze cd aanschaffen!