Anacrusis - Hindsight

Anacrusis - Hindsight

Label : Eigen beheer | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Re-release

Frank V. : Voor velen zal de band Anacrusis geen herinneringen oproepen maar voor de ware kenner moet deze naam een warm gevoel geven. De eerste schreden werden zo'n kleine 22 jaar geleden gezet, met de schijf 'Suffering Hour' een plaat die nog in mijn geheugen staat gegrift. Weliswaar productioneel en qua sound een wat primitieve plaat, maar de sfeer en sterke songs maakte het een bovengemiddelde release. En nu is deze plaat opnieuw gemixt en heeft daardoor een prima hernieuwde sound meegekregen.

Voor mensen die de band niet kennen, om de stijl te omschrijven moet je wat inlevingsvermogen hebben. Denk aan de power van de oude Metallica, met techno invloeden uit de hoek van Secrecy, Mekong Delta, Watchtower en Cynic met het hardcore gevoel van D.R.I. en Biohazard er over heen. De zeer aparte iele stem van Kenn Nardi, tevens bandleider maakt het geheel af. Ik denk alleen dat veel mensen op deze stem afknappen, het is een geval van love him or hate him. De tweede CD van deze re-release is 'Reason', waarop een veel volwassener sound voorgeschoteld wordt, en de band verdiept hun stijl nog meer uit als bij hun debuut. Sta je open voor een stortvloed aan invloeden, mooie verrassende breaks met een afgeknepen stemgeluid, dan ben je aan het juiste adres.

Ik hoop dat de band spoedig ook hun twee volgende platen - 'Manic Impression' en 'Screams And Whispers' - uit zal brengen, want eerlijk is eerlijk: de platen werden steeds beter. Eindelijk krijg je de kans om voor een redelijke prijs deze klassiekers in huis te halen. Ik zou zeggen: scoor deze plaat!