Helstar - Rising From The Grave

Helstar - Rising From The Grave

Label : Metal Blade | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : 'Rising From The Grave' is (helaas) niet een nieuwe CD van de geweldige power metal band Helstar, maar een erg fraai vormgegeven package met daarin heruitgaven van hun wellicht beste platen uit hun carriere, 'A Distant Thunder' uit 1988 en 'Nosferatu' uit 1989. Daarbij krijg je ook nog een bonus-DVD van het op 25 december 1989 opgenomen concert in de Backstage Club in thuisstad Houston, die als CD al eens uitgebracht was onder de naam 'Twas The Night Of A Hellish Xmas. Je moet je wel realiseren dat de video-opnamen al zo'n twintig jaar oud zijn en dat ze opgenomen zijn met een camera op het balkon van de club. De kwaliteit is dus niet geweldig, maar als je een liefhebber bent van Helstar's muziek zul je hier vast en zeker doorheen kunnen kijken en luisteren.

De band was toendertijd in ieder geval erg goed op elkaar ingespeeld en vertolkte met name materiaal van de beide schijven in dit package, waar de nodige prachtige power metal songs op te vinden zijn. Wat dacht je van 'The King Is Dead', 'Abandon Ship', 'Baptized In Blood' of 'Tyrannicide, allemaal voorbeelden wat hetgeen Helstar in die periode te bieden had. Het is alleen jammer dat er geen extra materiaal is toegevoegd aan beide platen en dat de setlist van het optreden in de Backstage Club helemaal niet klopt, maar dat zijn slechts kleine puntjes van kritiek. Helstar was in die tijd en eigenlijk nu ook nog wel een enorm ondergewaardeerde band, die enkele fantastische platen heeft afgeleverd. Als je deze juweeltjes nog niet in huis hebt, zou ik meteen naar de winkel rennen en dit mooie pakket tot jouw eigendom gaan maken.

Tracklist:

A Distant Thunder
1. The King is Dead