Ozzy Osbourne - Scream

Ozzy Osbourne - Scream

Label : Sony Music Entertainment | Archiveer onder heavy / power metal

Winston : Na 'Black Rain' uit 2007, dat erg in de smaak viel ondanks de nog steeds aanwezige 'meer van hetzelfde' Zakk Wylde, besloot Ozzy Osbourne dat het tijd was voor de 'bezem'. De dood van zijn eerste gitarist Randy Rhoads was de eerste oorzaak, maar sindsdien bleef de band rondom de peetvader der metal regelmatig veranderen. Zakk Wylde hield het na Brad Gillis en Jake E. Lee toch nog vijf albums vol en dat is wel een record.

'Scream', het nieuwe album dat nu verschijnt, presenteert Firewind gitarist Gus G. als de nieuwe gitarist van dienst en hoewel hij nog geen rol van betekenis in de composities speelt, kunnen we wel spreken van een fris geluid. Producer Kevin Churko, ook verantwoordelijk voor het geluid van 'Black Rain', bakte de sound heerlijk zwaar en dreinend en dat past deze band nog erg goed. Met 'Let Me Hear You Scream', de eerste single die lekker vlot doordondert, maakt Ozzy nog eens extra duidelijk dat hij er nog steeds toe doet. Vanaf 'Let It Die', de zware opener, via de Beatles benvloedde 'Life Won't Wait' en 'Time' tot aan het inmiddels gebruikelijke dankwoord aan de fans 'I Love You All' biedt de nieuwe Ozzy lekker veel te genieten. 'Scream' stemt mij als fan zeer tevreden; Ozzy maakt weer eens duidelijk maakt dat leeftijd niets met creativiteit te maken heeft en zo rekent hij definitief af met zijn imago uit 'The Osbournes' tijd. En door de verrassende loei heavy nummers vraag ik me af (ook nu Ronnie James Dio er helaas niet meer is) of een album met zijn oude vrienden Tony Iommi, Geezer Butler en Bill Ward misschien dichterbij gekomen is. De tijd zal het leren, maar ns zal het er van komen.