Masterplan - Time To Be King

Masterplan - Time To Be King

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : De verloren zoon is teruggekeerd! Wat velen wensten, maar niet voor mogelijk hielden, is dan toch daadwerkelijk gebeurd. Wereld-zanger Jorn Lande heeft zich weer bij Roland Grapow en zijn mannen vervoegd en de nieuwe Masterplan-plaat 'Time To Be King' ingeblikt. De vorige CD 'MK II', met ex-Riot zanger Mike DiMeo, was een erg sterke plaat, maar toch werden de krachtige vocalen van Jorn Lande node gemist. Dat moet bandleider Roland Grapow zich ook gerealiseerd hebben, want de samenwerking met Jorn werd in 2009 weer opgepakt met de intentie om hun beste plaat tot nu toe te maken. Zijn ze daar dan ook daadwerkelijk in geslaagd? Daar ben ik nog niet helemaal uit, want 'Time To Be King' heeft zeker niet de impact van het debuut, maar is wel degelijk weer een geweldige CD geworden. De krachtige stem van Jorn past gewoon perfect bij het door Roland Grapow neergepende Masterplan materiaal en dat zorgt voor een erg sterke plaat die de liefhebbers van melodieus getinte power metal zeker zal aanspreken.

Alle tien de nummers van dit album zijn erg sterk te noemen, en met name de verrassend ingenieus opgebouwde gitaarsolo's spreken me enorm aan, maar als ik één nummer moet noemen wat de kracht van Masterplan anno 2010 het beste weergeeft, dan is dat 'The Dark Road', een ruim zes minuten durende power ballad waarop Jorn laat horen waarom hij en hij alleen de enige echte Masterplan zanger is. Als je een liefhebber ben van de Masterplan debuut-plaat, dan zou ik zeker niet twijfelen om deze 'Time To Be King' aan te schaffen, ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt!
Masterplan is helemaal terug, en hoe!