Master - The Human Machine

Master - The Human Machine

Label : Pulverised Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Ramon : Getekend door de vele veldslagen die de band heeft doorstaan, is Master het levende bewijs van het overbekende clich: "als het je niet doodt, kan het je alleen maar sterken. Ik bevind me in de gelukkige positie dat n van Masters trouwste fans "vriend tegen me zegt, waardoor ik een vergelijking heb kunnen maken met het hele oeuvre van de band (en andere bands van mainman Paul Speckmann), ten aanzien van dit laatste werk. Eric, bedankt! En 'The Human Machine' is genadeloos als altijd, maar weer fris met een open blik naar de toekomst. En wederom dient de muziek als middel om zeer maatschappijkritische thema's aan te boren, voor de in Tsjechi woonachtige Amerikaan. En zijn geboorteland moet er wederom dik aan geloven. Maar ook andere machtige organen en wij, het volk, dat ongenteresseerd vanachter onze Nintendo's afwacht tot de machthebbers ons daar hebben waar ze willen. Kortom, Master is weer helemaal terug.

Voor diegenen die Master niet kennen, shame on you, thans mag je ze scharen onder de categorie "old school death metal, maar vergeet er dan niet bij te bedenken dat het Master was die de school berhaupt heeft helpen stichten. Ze zijn dan ook n van de langst lopende death metal bands ter wereld, waar de baard van zanger Paul Speckmann van getuigt. Als je Master nu nog niet omarmd hebt, dat is dit wellicht het moment. Het is n van de hoogtepunten in de geschiedenis van de band. En had je al bijna alles, dan kun je met dit werk blind je collectie aanvullen, dat gaat je niet teleurstellen.