Reebosound - This is Reebosound

Reebosound - This is Reebosound

Label : Elektrohasch | Archiveer onder alternative / pop

Jan-Simon : 'This Is Reebosound' begint als een verloren gewaand album van Kraftwerk. Een mechanisch synthesizerriedeltje à la 'Autobahn' dat doet vermoeden dat we hier te maken hebben met ouderwetse elektropop. Maar schijn bedriegt, 'Ruins' is niet veel meer dan een kort intro en als het volgende nummer inzet blijkt de ware aard van Reebosound. Als het eenmansproject van Sven Missullis ergens op lijkt dan eerder op The Pixies en Supergrass. Indie met een sterke britpop-inslag, met andere woorden.

In veertien korte nummers klinken de jaren tachtig en negentig invloeden luid en duidelijk door, maar gelukkig niet zo sterk dat er sprake is van regelrechte na-aperij. De meeste songs zijn up-tempo, al is er ook gezorgd voor wat rustpuntjes in de vorm van (bijna-)ballads en een poppy duet waarbij zelfs een accordeon uit de kast is getrokken. 'Bonnie And Clyde Revisited' is zodoende een beetje een vreemde eend in de bijt geworden. Een loom nummertje waarbij alleen af en toe het Duitse accent van de zangers opvalt. Aan de andere kant, als je daarover valt kun je bijna alle Europese rockmuziek door de gootsteen spoelen.

'This Is Reebosound' is een zomerse rockplaat waar je bijna automatisch vrolijk van wordt, op een vergelijkbare manier zoals je van Supergrass vrolijk werd. Verdienstelijk in elkaar geknutseld door één persoon (met de nodige hulp weliswaar). Live bestaat uit Reebosound uit vier personen, maar het lijkt er op dat je voorlopig naar Duitsland moet afreizen om de band met eigen ogen te kunnen aanschouwen. Voornaamste pluspunt van de plaat: de klassieke drieminutenpopsongs. Puntig en to the point, geen overbodige ballast. Een (klein) minpunt is dat dit wel een plaat is die moet groeien en het is de vraag hoeveel mensen de tijd zullen nemen om minstens vijf keer de cd te beluisteren. Mocht je de kans hebben, doe het en je zult merken dat dit stiekem toch een best goede plaat is.