Various Artists  - Guns N’ Roses Family Tree

Various Artists - Guns N’ Roses Family Tree

Label : | Archiveer onder hardrock / aor

Richard V. : Nu de soloplaat van Slash lang de toppen van de charts scheert, lijkt het tij rijp om diverse Guns N' Roses gerelateerd materiaal op de markt te brengen. Het mij onbekende label Music Brokers hoopt met de dubbel cd getiteld 'Guns N' Roses Family Tree' de wind in de zeilen te hebben. Het is het type release waar de voormalige Gunners absoluut niet op zitten te wachten want het bevat voornamelijk demomateriaal van matige en soms slechte kwaliteit.

Onder de 24 nummers vinden we de demo's van Hollywood Rose, de band waarvan Axl Rose en Tracii Guns deel uitmaakten voor Guns N' Roses respectievelijk L.A. Guns werden opgericht. Verder komen we tal van covers van 'Appetite For Destruction' nummers tegen waaraan veel bekenden hebben meegewerkt zoals John Corabi (Union, Motley Crue) en Fred Coury (Cinderella) als ook uitvoeringen van GNR klassiekers door leden die GNR reeds hebben verlaten zoals Gilby Clarke. Tevens zijn er diverse covers van andere artiesten zoals Alice Cooper's 'No More Mr Nice Guy' door Slash en Roger Daltrey (The Who) en Aerosmith's 'Toys In The Attic' met o.a. Tracii Guns en Stephen Pearcy (Ratt). Het merendeel van de nummers verscheen immers al eerder tribute albums en uitgaven als 'The Roots Of Guns N' Roses'.

Als je de cd in de pc legt, geeft de mediaplayer een compleet andere track listing dan de cd verpakking zelf. Die op de verpakking is juist, maar de discrepantie geldt voor alle liedjes wat doet vermoeden dat er onvoldoende aandacht aan de samenstelling is besteed of dat de rechten wellicht niet in de haak zijn. Afijn, het zal de luisteraar worst zijn. De die-hard GNR fans die dit materiaal nog niet in huis hadden, kunnen nu hun slag slaan. Koester geen al te hoge verwachtingen, maar beschouw het als een aanvulling op je GNR collectie.

Voor de volledigheid hieronder de track listing:

1 Anything Goes-Hollywood Rose
2 Welcome To The Jungle-Gilby Clarke, Tracii Guns & Kevin Dubrow (Quiet Riot)