High On Fire - Snakes For The Divine

High On Fire - Snakes For The Divine

Label : Century Media | Archiveer onder doom metal

Erik : Drie lange jaren is reikhalzend uitgekeken naar het nieuwste monster van High On Fire. 'Snakes For The Divine' is alweer het vijfde studio album van deze band en is een lust voor het oog en de oren maar een nachtmerrie voor je nekspieren. De acht niet minder dan geniale nummers benaderen op een haar na High On Fire's meesterwerk 'Surrounded By Thieves' als het gaat om bad-ass rock 'n'stoner.

Nummers als 'Fire Flood And Plague', het titelnummer en 'Frost Hammer' worden gedragen door die unieke verschroeiende gitaarsound van Matt Pike. Zijn raspende en whisky doordrenkte stem, die rollende drums en die donderende bassnaren, wow! Het meest geanticipeerde werkje van 2010 is geproduceerd door Fidelman, die ook garant stond voor de laatste van Slayer en hopelijk goed werk zal afleveren met het nieuwe live album van Metallica. Zijn invloed is bijvoorbeeld goed te horen in bijvoorbeeld 'Ghost Neck', die zo op de nieuwste Slayer kon staan. Alle nummers ademen een meer epische sfeer en sound uit dan alle voorgangers. Tekstueel zijn ze zo zwart als de hel met ruimte voor vette en gefrustreerde solo's.

Met deze plaat vat High On Fire op hun eigenzinnige en unieke manier even dertig jaar metal samen in slecht een enkele gebalde vuist. High On Fire veegt met orkaankracht de competitie van tafel en 'Snake Of The Divine' staat als ongenaakbare winnaar op een berg van zieltogende lijken. Kortom, indrukwekkend van begin tot einde! Voor de vinylfetisjisten ook in gelimiteerde dubbel LP (met poster, download en CD zelfs) verkrijgbaar!