Lost Soul - Immerse In Infinty

Lost Soul - Immerse In Infinty

Label : Listenable | Archiveer onder death metal / grindcore

Ramon : "Warsaw was raw”, een gevleugeld Palindroom, waar Lost Soul graag gestalte aan blijft geven. Zoals het Polen betaamd. Ze noemen het zelf "technical brutal death metal”. Waar halen ze toch de tijd vandaan in één van de hardst werkende landen van Europa, om muzikaal tot wasdom te komen? Eigenaardig. Dit technische aspect wordt wel een klein beetje ondermijnd doordat het drumgeluid, mede door de trigger die er op zit, de boel eerder ontregeld dan ondersteund. Het zou me dan ook niet verbazen als ze kennis hebben gemaakt met dit fenomeen met de studio opname en dat live of in de oefenruimte niet gebruiken. Maar laat dat de pret niet drukken.

Ze houden het tempo er verder lekker op en voldoen aan alle criteria om een lekkere, eigentijdse death metal band te zijn. Waar de drum hier en daar wat vraagtekens oproept, doet de gitaar dat absoluut niet. De solo's zijn ijzersterk en overtuigd gespeeld. Maar ook als begeleiding doen ze prima dienst. Qua zang wordt je gezien bovenstaande niet verrast, maar daar zit je ook niet op te wachten. Kom maar op met die grunt. Zo ja, heel goed. Wat is dat ineens? Wat de reden is weet ik niet, of het me boeit, eerlijk gezegd niet, maar het intro van het achtste nummer is ineens van Afrikaanse origine. Weet je wat, gezien de korte tijdsduur ervan ga ik er verder ook niet op in, maar van mij had het dus echt niet gehoeven. De productie is van een dusdanige kwaliteit dat er live een behoorlijke uitdaging ligt, maar dat zien we dan wel weer, voorlopig doe ik het met dit schijfje en als plat vermaak doet het prima dienst.