Sinner - Mask Of Sanity

Sinner - Mask Of Sanity

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: Re-release

Nima : De Duitse gitarist, bassist, zanger, componist en producer Mat Sinner heeft inmiddels geen introductie meer nodig. Al sinds het begin van de tachtiger jaren trakteert de charismatische muzikant ons op prachtige hard rock en heavy metal. In de laatste jaren heeft Mat meer bekendheid vergaard met Primal Fear en was betrokken bij verschillende projecten. Toch heeft hij ook altijd zijn eigen band Sinner levende weten te houden.

Begin 2007 verscheen Sinner's achttiende album, 'Mask Of Sanity'. Zoals u in mijn oorspronkelijke review kunt lezen, was ik destijds was ik enorm te spreken over deze plaat. In 2008 verliet Sinner het toenmalig label MTM Music en vond onderdak bij AFM-Records, waar hij met het prachtige 'Crash And Burn' voor het label debuteerde. Twee jaar na het verschijnen van 'Mask Of Sanity', heeft AFM besloten om het album opnieuw beschikbaar te stellen. Een goede zet wat mij betreft, want tot op de dag van vandaag heeft de heerlijke, traditionele hardrock en heavy metal die Mat en zijn kompanen op die plaat lieten horen niets aan kracht ingeboet. De originele versie van het album bevatte als bonus het Thin Lizzy cover 'Baby Please Don't Go' en een videoclip van 'Diary Of Evil'. Deze heruitgave is aangevuld met een opnieuw opgenomen versie van 'All Men Are Heroes' (oorspronkelijk op het 1995 album 'Bottom Line') en een videoclip van 'Black'.

Mocht je de eerste uitgave al hebben, dan weet ik niet of de extra's de moeite van een heraanschaf waard zijn. Mocht je het album echter nog niet hebben, dan heb je nu een kans om je collectie ermee te verrijken.