Hellish Crossfire - Bloodrust Scythe

Hellish Crossfire - Bloodrust Scythe

Label : I Hate | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : AAAAARRRRGGGHH, BUUUAAAAAAARRRRCH, UHH! Yes! Wat heb ik hier naar uitgekeken! Eind 2007 ging ik al flink uit mijn dak met het debuut 'Slaves Of The Burning Pentagram' en die plaat draait nog regelmatig rondjes in mijn speler. Onlangs kwamen de Duitse death/thrash maniakken van Hellish Crossfire dan eindelijk met de opvolger, 'Bloodrust Scythe'! En wat is dit weer een heerlijk plaatje geworden zeg.

Al vanaf de eerste seconde van opener 'Night Of The Possessed' gaat mijn vuist meteen de lucht in, kijk ik nog lelijker uit mijn kop en begin ik als een bezetene te headbangen! True story! 'Bloodrust Scythe' gaat namelijk verder waar 'Slaves…' ophield en je kunt wederom je hart ophalen met een stevig potje ouderwetse thrash met een death-randje a la Possessed, Venom, Sacrofago en meer heavy/speed metalgerichte riffs a la Iron Angel en Living Death! Er wordt gelukkig zelden gas teruggenomen, maar hebben de mannen genoeg tempowisselingen in de nummers weten te verwerken, zodat de plaat geen seconde verveelt. Zelfs als er geen sprake zou zijn geweest van afwisseling, zorgen de intensiteit en het opgefokte karakter van dit heerlijke brok agressie er wel voor dat je bij de les blijft! Bovendien is men in elk opzicht gegroeid en komt met nog sterkere composities dan voorheen.

Wat echter wel opvalt is het hoge Possessed gehalte van de nieuweling! Hoewel ik nergens het idee krijg dat men deze legende probeert te kopiëren, kan ik er niet om heen om constant aan die band te denken. En dan heb ik het niet alleen over de muziek! Nou heb ik de zang van brulboei "Iron Tyrant” eerder vergeleken met Jeff Becerra, maar op 'Bloodrust Scythe' komt hij toch echt akelig dicht in de buurt. Productioneel heeft men daarnaast ook dezelfde sfeer als de legendarische 'Seven Churches' gecreëerd! Je zou haast denken dat de titel van eerdergenoemde openingstrack een statement is! Niet dat het allemaal ene zak uitmaakt, want dit is wederom verplichte kost voor de liefhebbers van smerige jaren tachtig thrash! Ga godverdomme halen dat ding!