Axel Rudi Pell - One Night Live

Axel Rudi Pell - One Night Live

Label : | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Altijd lekker als je terugkomt van een weekje vakantie met het gezin en je vindt de nieuwe live-DVD 'One Night Live' van Axel Rudi Pell in je brievenbus. Het toeval wil dat ik een aantal weken geleden nog de allereerste Pell-DVD 'Knight Treasures (Live And More)' uit 2003 had bekeken, want als ik behoefte heb aan traditionele metal met uitstekende zang en prima gitaarwerk kom ik al vrij snel uit bij de Duitse Ritchie Blackmore.

Nu is er een tweetal jaar na de vorige dubbel-DVD 'Live Over Europe' alweer een Axel Rudi Pell DVD verschenen. Wordt dat allemaal niet een beetje te veel van het goede vraag je je dan af? Om maar even een politiek antwoord op voorgaande vraag te geven: ja en nee. Ja, als je geen liefhebber bent de beste man zijn muziek kan ik me voorstellen dat je geen behoefte hebt aan alweer een schijfje met een live concert met grotendeels dezelfde set-list als de vorige DVD. Nee, als je net als ik geen genoeg kunt krijgen van kwalitatief hoogstaande metal van een zeer goed op elkaar ingespeelde band.

Waarschijnlijk had men niet eens de intentie om een DVD uit te brengen, maar bleken de opnamen van het optreden tijdens het Rock Of Ages festival in Seebronn, Duitsland om 31 juli van 2009 van een dusdanige goede kwaliteit dat men dit als een soort voorproefje voor de op 23 april te verschijnen nieuwe plaat 'The Crest' uitgebracht heeft (en een zeer gesmaakt voorproefje mag ik wel zeggen!). Verwacht dan ook geen bonus-materiaal, het enige wat je te zien krijgt is een eerlijke weergave (zonder overdubs) van het gespeelde materiaal die dag. Meneer Pell beschikt over een prima band, met een hoofdrol voor zanger Johnny Gioeili, en ditto song materiaal (vooral de medley 'The Masquerade Ball/Casbah/Tales Of The Crown', de Rainbow-cover 'The Temple Of The King' en afsluiter 'Fool Fool/Eternal Prisoner' zijn erg de moeite waard) en dat resulteert op deze 'One Night Live' gegarandeerd weer voor zo'n vijf kwartier genieten.

Tracklist:
Tear Down The Walls
Strong As A Rock