Buckshot Facelift  - Anchors Of The Armless Gods

Buckshot Facelift - Anchors Of The Armless Gods

Label : Eigen beheer | Archiveer onder death metal / grindcore

Release type: 12"

Erik : In eigen beheer een authentieke mini LP uitbrengen, dat is een kwestie van stalen ballen hebben! Maar om slechts een enkele zijde te benutten voor muziek en kant B te voorzien van een wondermooie ets, dat is nog gewaagder! Buckshot Facelift uit New York heeft dus stalen ballen en presenteert hun veertien Napalm Death-esque grindcore knallers op deze manier. (Voor de LP freaks: tweehonderd zwart, honderd rood, vierenzestig donker groen, vijfenvijftig donker amberkleurig, vierenveertig purperkleurig, drie├źndertig cream soda, en enkele exemplaren die donkerrood, zeewier groen of licht groen zijn,)

Waar ik humor erg hoog heb zitten in grindcore, snap ik echter bij tijd en wijle de songtitels niet. Wat dacht je van 'Horny Greenfield Dragonbreath' of het trage 'Raping the Spider Demon'. Ook volstrekt onbegrijpelijk van aard zijn 'I've Suffered The Plump Pheasant', 'Fowl Mouth Old Bigot Who Would Steal The Coat Off A Dead Man' en 'Johnny Depp Overface'. Ik heb geen idee waar de band heen gaat met hun gedachtewandel. Hun muzikale wandel is echter overduidelijk: kort en krachtig, een vette productie en ouderwetse grind met een dubbele zang (een schreeuwlelijk en een diepe vervormde gruntstem) en de mannen zijn niet vies van een potje powerviolence en hardcore. Zelden wordt het gaspedaal gespaard waardoor die vaak overuren draait. Muzikaal is Buckshot Facelift goed gegroeid ten opzichte van hun debuut, maar hoe de band zich hier presenteert, is reden genoeg om deze MLP aan te schaffen. Voor de muziek zou ik zeker even een oortje te luister leggen op hun MySpace.