Meshuggah - Alive

Meshuggah - Alive

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder different metal

Release type: DVD/Video

Richard G. : De genialiteit van Meshuggah blijkt dus toch te filmen! Eenieder die er ooit al bij was zal het alleen maar kunnen beamen: ook live zijn speltechniek en compositie onnavolgbaar en ondoorgrondelijk. Met de eerste DVD van de mathmetalmeesters, simpelweg 'Alive' getiteld, kun je de machinale strakheid nu ook thuis (her)beleven. Het livegedeelte bestaat uit beelden van de Noord-Amerikaanse Obzen-tour en het optreden op het Loudpark festival in Tokio. Dit betekent inderdaad dat er te genieten valt van lekker veel uitvoeringen van Meshuggah's laatste.

Tussen ongelofelijk strakke uitvoeringen van krakers als 'Bleed', 'Pravus', 'Electric Red' en ouwetjes in zijn er ook stukjes interview en documentaire geplakt waarin je nader kennismaakt met de band en haar hectische tourbestaan. Op zich interessant, maar wanneer je eigenlijk een doorlopende liveshow verwacht kan dit format storend werken. Speciaal voor deze mensen bevat de DVD package ook een CD waar alle livenummers ongestoord achter elkaar geluisterd kunnen worden.

De livebeelden en documentaire vormen de hoofdmoot van het product, maar daarnaast kan geen enkele zichzelf respecterende band het zich veroorloven om geen extra's bij te sluiten. Je kunt dus ook genieten van de video van 'Bleed' en de making of ervan en twee features waarin de gitaarroadie de gear toelicht en Thomas Haake iets over zijn drumkit vertelt. Al met al is 'Alive' een zeer onderhoudend en kwalitatief hoogstaand product. Je verwacht ook niks anders van deze beroepsperfectionisten!

Tracklist:
Perpetual Black Second
Pravus