Warning SF - Aftermath

Warning SF - Aftermath

Label : Mausoleum Records | Archiveer onder

Horst : Het is de laatste paar jaar bijna een Olympische sport geworden om als ouwe jaren 80 band na jarenlange inactiviteit jezelf in een tweede leven te storten. Denk maar eens aan bands als Destruction, Agent Steel, Hirax en Exodus, die ondertussen alweer nieuwe platen achter hun naam hebben staan, of bands als Nasty Savage en Dark Angel, die momenteel in de startblokken staan om ook hun steentje bij te dragen aan de strijd tegen de muzikale verloedering. Nu hebben al deze bands met elkaar gemeen dat ze allemaal een aantal albums hadden uitgebracht in de goede ouwe tijd, maar uiteraard gierde het toen ook van de bandjes die nooit verder kwamen dan het maken van demo's. De Bay Area Thrash band Warning SF is zo een band, en tot op de dag van vandaag zal ik nooit begrijpen dat zij nooit een deal kregen. Hun eerste (en enigste demo) die ooit het daglicht zag ('Not A Chance In Hell' uit 1985) klonk werkelijk waanzinnig goed.

Nu zijn we zeventien jaar verder, en eindelijk wordt het talent onderkend. Warning SF heeft een deal getekend met Mausoleum Records, er is een plaat opgenomen - 'Aftermath' met alle ouwe nummers in een frisse nieuwe jas, en zelfs de oude demo staat er op, in de originele vorm. En wat kan je dan verwachten? Tien ijzersterke nummers in de beste Bay Area traditie dus. Van de oude line-up zijn alleen Brian Poole en Jon Torres over, maar de open plaatsen worden ingevuld door een paar zeer ervaren krachten, zoals Will Caroll, Torre Carstensen en ex-Laaz Rockit gitarist Aaron Jellum. Deze heren zijn verantwoordelijk voor de re-recording van de eerste zeven nummers op de plaat, die een geweldige mix zijn van het oude geluid wat bands als Metallica, Testament, Wild Dogs, Exodus, Forbidden en Laaz Rockit in het grijze verleden aan het zwarte vinyl toevertrouwden (en ik hoor zelfs wat antieke Maiden klanken opduiken). Luister maar eens naar killer tracks als 'Happy Doomsday' en 'The Noose', wedden dat je geen moment stil kan blijven zitten? De productie is werkelijk prima, en de nummers (allen geschreven in de eerste helft van de jaren 80) klinken werkelijk kakelvers.

Wat dat betreft vind ik het ergens wel jammer dat de drie originele demo tracks geen verherbouwing hebben ondergaan, want dat zijn werkelijk pareltjes, ook in deze ruwe vorm. Aan de andere kant heeft het wel weer zo zijn charme, en ik word weer meegenomen naar de dagen van het fanatieke tape-traden. Jazeker dames en heren, dit is een uitstekende Bay Area Thrash schijf, zoals we in jaren niet meer gehoord hebben. Als mijn informatie correct is heeft de band een drie album deal getekend met Mausoleum, dus komt er in de nabije toekomst nog meer van dit op ons af. Hiep hiep hoera!!!