Satan Jokers - Fetish X

Satan Jokers - Fetish X

Label : XIII Bis Records | Archiveer onder hardrock / aor

Tormentor Erich : Ik vroeg laatst aan onze chef of hij misschien nog wat hardrock voor mij had liggen. En aangezien onze meester niet te beroerd is om de vragende medemens te helpen stuurde hij vrij vlot na mijn aanvraag deze Satan Jokers naar me toe, en eigenlijk zou ik wel willen dat hij dit toch maar niet had gedaan. Want wat wil het geval? Satan Jokers is een Franstalige band. En als ik ergens niets mee kan (net zoals met Spaanstalige metal overigens) dan is dat het wel. Maar goed, een gegeven paard gaan we niet in de bek kijken en als ik me over het Franse gebral heen weet te zetten blijkt dat 'Fetish X' in ieder geval wel een aardig mopje muziek herbergt.
Deze vier satanische grapjassen zijn al sinds 1979 actief en alhoewel ze in de tussenliggende jaren bij veel andere bands hun ding deden achten men de tijd rijp om de ouwe naam weer nieuw leven in te blazen. Dit is behoorlijk gelukt en al die ervaring is terug te horen in het spel van de heren. Goed verzorgde melodieuze tracks zoals 'Hypnotiseur' en 'Illegal' die wel wat aan Def Leppard doen denken worden afgewisseld met snelle songs zoals de titel track en 'Bulldozer'. Tijdens het twintig minuten durende 'L'enfer C'est Ici' dat is verdeeld in zeven gedeeltes wordt nog eens extra duidelijk gemaakt dat men de instrumenten prima onder controle heeft door hier en daar eens even flink te soleren en alsof dat nog niet genoeg is heeft men ook nog twee klassiekers uit het verleden opnieuw opgenomen, te weten 'Les Fils Du Metal' en 'Pas Frequentables'.

Omdat dit schijfje ook nog eens naar behoren klinkt valt op de muziek van 'Fetish X' niks aan te merken. Een uur goed verzorgde, maar ook weinig verrassende hard rock wordt hier afgeleverd die echter dus wel is voorzien van Franstalige zang. Het is maar net wat je wilt.