Genitorturers - Blackheart Revolution

Genitorturers - Blackheart Revolution

Label : Season Of Mist | Archiveer onder gothic metal

Wilmar : Genitorturers, een vreselijke naam maar wel eentje met dubbele woordwaarde bij scrabble. Niet? Prima dan. Ik heb ze altijd gezien als een soort sadomasochistische zuster van Rockbitch, kent u die nog? Bij die laatste was de muziek van ondergeschikt belang: matige nummers met een pornoshow waarbij vuistneuken, pisdrinken en een gouden condoom de boventoon voerden. Genitorturers zijn muzikaal gezien een stuk sterker. Ze doen me bij tijd en wijle denken aan Marilyn Manson in zijn 'Golden Age Of Grotesque' periode. En tevens is dit muzikaal gezien de eerste kennismaking.

Maar goed, wat Rockbitch niet had en Genitorturers wel, is een muzikaal kanon als David Vincent aan boord, toevalligerwijs de echtgenote van Jen, de frontvrouwe van Genitorturers. David Vincent kennen wij beter als de frontman van Morbid Angel, maar op 'Blackheart Revolution' hoor ik een totaal andere kant van deze man. En om heel eerlijk te zijn verraste Genitorturers met het eerste nummer 'Revolution' mij volkomen. En dan is het gewoon heel jammer als direct daarna een aantal zwakkere nummers volgen zoals 'Kabanging All Night', 'Louder' en 'Falling Stars'. Even kreeg ik het idee dat de band zich niet zou herpakken, maar godzijdank krijgen we na het laatstgenoemde nummer nog een paar bijzonder sterke nummers, vooral 'Take It', 'Confessions Of A Black Heart', 'Cum Junkie' en 'Vampire Lover'.

Hoewel ik best warm kan lopen voor muziek die een beetje refereert aan de oudere en betere nummers van Marilyn Manson, moet mij toch van het hart dat zes goede tracks op tien die op het album zijn verschenen, toch wat aan de magere kant is. Maar goed, tussen dit album en het vorige zit geloof ik ruim tien jaar, dus Genitorturers heeft nog tien jaar om na te denken over wat ze op hun volgende album kunnen doen, en dan graag meer nummers als 'Revolution' en 'Take it', want die smaken toch echt naar meer.