Blood Redemption - Picking Up The Pieces Of A Broken Past

Label : Genet Records | Archiveer onder metalcore

Jordy : Door de enorme brij aan bands die zich begeven binnen het metalcore-genre is het tegenwoordig bijzonder lastig nog op te vallen. De ene band klinkt nog eenzijdiger dan de ander en na-aperij is aan de orde van de dag. Gelukkig zijn er nog steeds bands die zich weten te onderscheiden en voor een frisse wind zorgen. Het Belgische Blood Redemption mag zich tot die laatste categorie rekenen. Met het recentelijk uitgebrachte 'Picking Up The Pieces Of A Broken Past' is de band weliswaar niet vernieuwend bezig, maar levert het wel een lekkere partij melodieuze en technisch verfijnde metalcore.

'Picking Up The Pieces Of A Broken Past' laat een volwassen en veelzijdige band horen, maar beklijft vooral door de sterke vocalen en de muzikale diversiteit. Blood Redemption verloor recent zanger Wim Jacobs aan de Crimson Falls, maar lijkt met het inlijven van zanger Nabil Sanaullah weinig aan kracht te hebben ingeboet. Zijn screams zijn goed getimed, de grunts niet overdreven aanwezig en de cleane vocalen overtuigend. Daarnaast steekt het muzikale plaatje simpelweg goed in elkaar. De vergelijking met bands als Killswitch Engage gaat zeker op, met dien verstande dat het hier geen na-aprij betreft maar eerder een goed uitgevoerde ode.

Muzikaal gezien laat Blood Redemption een uitstekende indruk achter, maar enkele lovende woorden wat betreft de artwork zijn ook op zijn plaats. Deze keer geen bloederige taferelen of doodshoofden, maar kleurige en bijzonder mooie tekeningen. Gewaagd, maar in mijn ogen bijzonder geslaagd. Al met al is 'Picking Up The Pieces Of A Broken Past' een plaat die beklijft en een uitstekende indruk achter laat.