Sadistic Grimness - Asteni

Sadistic Grimness - Asteni

Label : Daemon Worship Productions | Archiveer onder death metal / grindcore

Atwater : Ik heb het gevoel dat er met de promotie van Sadistic Grimness tweede plaat de promo's een beetje verspreid over het jaar verstuurd zijn, aangezien de plaat sinds maart van dit jaar leverbaar is. Deze maand hebben we de promo 'Asteni' eindelijk mogen ontvangen.

De band uit Zweden is niet bekend bij mij, hoe de vorige plaat ontvangen is moet ik je dan ook verschuldigd blijven. Wat Sadistic Grimness hier laat horen is een vette partij blackend death metal met een oldschool sausje. Heerlijk en eerlijk! De zang, die me met vlagen aan Steffen Simestad (Gehenna) doet denken, is misschien een beetje té vlak op de productie. Het mist een beetje aan diepte. Dit neemt niet weg dat het hier al de hele week door de speakers ragt. Het is geen vernieuwende death / black metal, dat verwachtte ik ook niet en mag de pret ook niet drukken!

De huidige black metal invloeden zijn toch minimaal, maar hoÈ ze de invloeden gebruiken om een extra dimensie aan de death metal plaat geven is zeker goed! Er mag wat mij betreft wat meer 'blackend' in de death metal zitten. Als de band er toe in staat is om deze ook op dezelfde goede manier te kunnen laten werken voor de huidige black metal invloeden, kunnen we een meesterwerk gaan verwachten! De rauwe productie, die er wel voor zorgt dat je niets mist, past ook zeer goed bij de sfeer, stijl en de recht-toe-recht-aan attitude van de band! In het gitaarwerk zijn Scandinavische en primitieve Morbid Angel -achtige rifs te horen, en dat klinkt vrij obscuur.

Door de rauwheid is dit misschien niet voor iedere Death/ Thrash/ Black metalliefhebber weggelegd. Doorwinterde enthousiastelingen kunnen hier hun collectie mee uitbreiden!