Grimlord - Dolce Vita Sath-an As

Grimlord - Dolce Vita Sath-an As

Label : Eigen beheer | Archiveer onder heavy / power metal

Frank V. : Dit Poolse Grimlord is een apart bandje. Het trio roept bij mij namelijk een black metal sfeertje op terwijl men toch gewone sfeervolle heavy metal speelt. Dit is te verklaren doordat de band al negen jaar bestaat en men begon met black metal. Na een aantal demo´s echter zijn ze doorgeëvolueerd naar heavy metal, en het moet gezegd worden: het mag er wezen. Hou je van Iron Maiden, Running Wild en/of Rage, maar dan met een epische aanpak gevuld met keyboards en zelfs akoestische gitaren, dan is dit iets voor jou.

De CD start met de ware metal hymne ´Dolce Vita Sath-an As´, iets waar de band live zeker mee scoort, een geweldige track met veel punten van herkenning. In ´When The Heads Are Going Down´ hoor je ´Maiden meets black metal´, overigens een prima track. In het instrumentale ´Shade Of Wrath Angels´ krijg je een ware horror soundtrack voorgeschoteld. In het algemeen is de band vooral instrumentaal georiënteerd, er staan namelijk enkele instrumentale nummers op e plaat maar ook de gewone nummers met vocalen zijn toch erg op het instrumentale gericht. Dit is waarschijnlijk te verklaren omdat zanger Barth La Picard het kwetsbaarste element is van de band. Op zich mag ik zijn geknepen nasale stemgeluid wel, maar niet iedereen zal het hier mee eens zijn. De geluidskwaliteit is verder prima te noemen, al zou het hier en daar wat beter kunnen, maar dan zou ik me gaan verliezen in details. In zijn algemeenheid is dit een prima CD waar de liefhebbers veel plezier aan kunnen beleven. Zeker even checken!