Despised Icon - Day Of Mourning

Despised Icon - Day Of Mourning

Label : Century Media | Archiveer onder metalcore

William Kampen : De Canadese modemannen van Despised Icon zijn na twee jaar terug met een nieuwe schijf na hun overweldigende album 'The Ills Of Modern Man', een album dat de lat voor elke andere deathcore band wel belachelijk hoog legde en er in slaagde om mij van een band te genieten in een genre dat me normaal totaal niet kan bekoren. 'Day Of Mourning' heet het nieuwe schijfje en uiteraard, na een release als de voorgaande, verwacht je niks anders als goeds. Klopt. Ja, het is gewoon zo. Verwacht dan ook niks nieuws, Despised Icon doet hier gewoon waar het goed in is.

Ik moet wel zeggen, voor iemand die de voorganger niet gehoord heeft zal dit album een stuk overweldigender zijn dan voor iemand die 'The Ills Of Modern Man' wel kent, dat op alle fronten eigenlijk wel beter is dan dit album, maar dan nóg zijn de tracks die de mannen hier hebben geleverd beter dan wat menig andere band tegenwoordig uitbrengt. Van de openingstrack 'Le Temps Changent' tot 'Sleepless' is het breakdowns, ultra snelle blasts, kickdrumgekkenwerk en het belangrijkste: beuken geblazen! De productie van deze plaat is zwaar, lomp en gigantisch, hoe kan het ook met een team als (voormalig gitarist) Yannick St-Amand , Andreas Magnusson (Haste The Day, Born of Osiris) en Alan Douches (Mastodon, The Dillinger Escape Plan, Nile) achter de knoppen.

Liefhebbers van deze band kunnen deze CD blind aanschaffen en voor iedereen die op zoek is naar een zeer technische, extreme plaat met een gigantische productie: ren naar de winkel, zet vlug je truckercap op, oefen je hip-hop poses en kung fu dansen maar!