Slayer - World Painted Blood

Slayer - World Painted Blood

Label : Sony Music Entertainment | Archiveer onder speed / thrash metal

Pim B. : Als er een nieuwe Slayer uitkomt is het altijd spannend om te horen waar de heren mee aankomen, zeker nu er geruchten zijn dat Slayer er wel eens binnen niet al te lange tijd mee zou kunnen gaan stoppen. Ik meen dat 'World Painted Blood' ook het laatste album is dat ze contractueel nog moeten uitbrengen via Rick Rubin, die deze keer met Sony in zee is gegaan om de plaat daadwerkelijk in de winkels te krijgen. Er wordt dus veel gesuggereerd in de media en op internet over de toekomst van Slayer maar vooralsnog is er gewoon weer een nieuw album en dat is wat telt op dit moment.

'World Painted Blood' telt elf nummers en duurt zo'n 40 minuten. De songs 'Psychopathy Red' en 'Hate Worldwide', beide tevens twee van de vier kortere nummers, verschenen eerder al als single maar geven maar ten dele aan hoe de volledige CD klinkt. De nieuwe CD is wat mij betreft een reis door het verleden van Slayer. De songs klinken heel herkenbaar en bevatten eigenlijk aspecten van vrijwel alle voorgaande studio albums. Je hoort flarden die doen denken aan 'Show No Mercy' en het volgende moment denk je aan 'Seasons In The Abyss', iets waar Slayer fans absoluut niet ontevreden over hoeven te zijn. Qua geluid klinkt deze CD vrij droog en alle instrumenten zijn goed van elkaar te onderscheiden. Persoonlijk vind ik alleen het geluid van de slaggitaren een beetje vreemd. Bij gebrek aan een betere omschrijving zou ik het 'wollig' willen noemen. Je went er echter wel snel aan. Ik denk dat Slayer met 'World Painted Blood' de plaat geschreven heeft waar de fans op hebben gewacht en die weer gretig aftrek zal vinden.