Main Line Riders - Worldshaker

Main Line Riders - Worldshaker

Label : Retroactive Records | Archiveer onder hardrock / aor

Wim S. : Mag het een onsje meer zijn? Een onsje van wat, meneer? Nou, een onsje meer hardrock, dit is wel erg saaie en simplistische hardrock. Euh, nou, nee meneer, u zult het hier mee moeten doen want helaas zijn wij niet in staat om meer dan drie akkoorden te spelen. U wilt er persé een of twee meer horen, maar daar moet ik u toch echt in teleurstellen. Dit is het, meer kunnen we echt niet.

Zeg Wim, vond je onze vorige plaat ook niet goed dan? Nee Cliffy, die plaat heeft het sorteerbureau van Lords Of Metal nooit bereikt. Heb ik daar iets aan gemist dan? Denk het wel Wim, we hadden toen in ieder geval een andere zanger. En ik heb inmiddels begrepen dat jij niet gecharmeerd bent van het iele stemgeluid van onze nieuwe strot Shawn Edward Browning. Klopt, Cliffy, die man zingt niet best. Het lijkt soms wel of hij er helemaal geen zin in heeft of geen plezier aan beleeft ('Comin' Home'). Ook tekstueel is hij nou niet bepaald een Shakespeare te noemen, Cliffy. Of vind jij zinnen als ' hey hey hey we are runnin' wild, hey hey hey we ain't no sweet little child, hey hey hey you are looking for some space, hey hey hey we are getting in your face' fijnzinnige poezie? Ja, daar heb je een punt Wim, maar hij is de enige in onze band die überhaupt in volzinnen kan praten. Maar vind je hem ook niet een beetje op Bon Scott lijken dan? Nee Cliffy! Ik wed dat als we Scott nu uit zijn graf halen, hij nog beter zingt dan deze man.

Wat ga je nou nog meer schrijven over onze nieuwe plaat, Wim? Niet veel Cliffy. Er valt ook niet veel te zeggen. Jij beperkt je tot een paar akkoorden, de muziek leeft niet, is niet rauw genoeg, is voorspelbaar en hopeloos achterhaald. Zelfs doorgewinterde AC/DC-fans en mensen die helemaal uit hun dak gaan van bijvoorbeeld Rose Tattoo zullen het album nauwelijks uit kunnen zitten. Het spijt me Cliffy, meer kan ik er niet van maken. Beloof je me dat je me je volgende release bespaart? Vriendelijk dank.