Los Sin Nombre - Blind Leading Blind

Los Sin Nombre - Blind Leading Blind

Label : Vicisolum Productions | Archiveer onder death metal / grindcore

Patrick : Onmiskenbaar. Als ik niet in de biografie gelezen zou hebben dat Los Sin Nombre uit Zweden komt, hadden de tracks op het debuutalbum 'Blind Leading Blind' dit vast en zeker wel verraden. Bands als In Flames en Soilwork komen bij het beluisteren direct naar voren, maar ook een The Haunted mag niet vergeten worden.

Als een vergelijk met andere acts zo duidelijk voor handen is, liggen er gevaren op de loer: een gebrek aan originaliteit of, veel erger, schaamteloos kopieer gedrag. Van het laatste kan Los Sin Nombre zeker niet beticht worden, het eerste draagt de band wel met zich mee. Ondanks dat je kunt horen dat er gezocht is naar afwisseling ('Enemy') zijn de overeenkomsten in bijvoorbeeld de titel track en nummers als 'Ashes To Ashes, 'Infected' en 'Raised In Anger' onmiskenbaar. Misschien moet je voorzichtig concluderen dat de band genoeg potentie heeft maar meer tijd en ruimte nodig heeft om verder te groeien om een duidelijker eigen gezicht te krijgen. En als jij bereid bent ze die tijd te gunnen, kan je het vijftal ondertussen meteen even wat gezond verstand bijbrengen? Natuurlijk snap ik dat die babbels in een promo altijd wat overtrokken zijn, maar het zou de band sieren als ze zich eerst bewijzen voor ze met opmerkingen als 'eleven very strong songs in a bold production, delivered by brilliant musician and a brilliant singer, who will in the future play a key role in the genre' op de proppen komen.

'Blind Leading Blind, is een degelijk debuut album geworden. Er mag weliswaar niet veel origineels of vernieuwends op te vinden zijn, maar het wordt elf nummers lang zeer degelijk uitgevoerd. Of dat genoeg voor je is om tot aanschaf over te gaan of deze band na aan het hart te sluiten, is aan jou. Geef deze band gerust een luisterbeurt op hun MySpace als eerdergenoemde namen je aanspreken.