Whiplash - Unborn Again

Whiplash - Unborn Again

Label : Pulverised Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Koen : De heropgestane thrash band Whiplash uit New Jersey viert haar 25e verjaardag met een grandioos come-back album getiteld 'Unborn Again', dat uitkomt via Pulverised Records. De huidige bandbezetting bestaat uit Tony Portaro (gitaar / zang), Rich Day (bas, ex Primal Scream) en Joe "Terug van weggeweest” Cangelosi (drums, ex-Kreator, ex-Massacre). Frank "Blackfire” Gosdzik (ex-Kreator, ex-Sodom) soleerde wat op de nummers 'Pitbulls In The Playground' en 'Parade Of Two Legs', de hoes werd ontworpen en getekend door de fameuze Ed Repka en er werd één cover versie opgenomen door Whiplash: 'I've Got The Fire' dat origineel door Montrose op plaat werd gezet (en meer bekend is in de versie van Iron Maiden).

De eerste paar luisterbeurten van 'Unborn Again' waren licht teleurstellend want het leek wel of Whiplash haar heilige vuur wat had verloren. Misschien verwachtte of hoopte ik echter te veel op een kruising tussen 'Power And Pain' en 'Ticket To Mayhem'. Ik ben echter een doorzetter en na een tiental luistersessies viel ineens het kwartje bij me. 'Unborn Again' is namelijk gewoon een heel goede plaat geworden die gewoon even de tijd nodig heeft om op je in te werken en bewijst dat de oude garde het thrashen nog lang niet heeft verleerd, ook als is dat soms wat ingetogener dan vroeger. Met deze CD gaat Whiplash de oude fans behagen, maar zal ook een nieuwe generatie aan zich weten te binden, topperrrrrrrrrrrrrtje! "Breathe the metal in the air feel power everywhere. Taste, here's a double dose to take a fix of power thrashing death”!!!