Raunchy - Velvet Noise

Raunchy - Velvet Noise

Label : Metal Mind Productions | Archiveer onder industrial / ebm

Release type: Re-release

Patrick : Ze hebben het toch goed voor elkaar bij Metal Mind Productions. Met grote regelmaat weet het Poolse label weer een memorabele release uit het verleden beschikbaar te maken voor hen die de release destijds gemist hebben. Zo ook min of meer met 'Velvet Noise' van het Deense Raunchy dat nu, in een gelimiteerde, genummerde uitgave van 2.000 stuks, opnieuw op de markt wordt gebracht. Het album 'Velvet Noise' werd in 2001 in Scandinaviƫ uitgegeven (via Mighty Music) en daarna op gepakt door Nuclear Blast. Deze tweede uitgave (2002) kende het bonusnummer 'Never Be', die je ook op deze vierde uitgave tegenkomt. Ja, vierde uitgave, want in 2007 zag 'Velvet Noise Extended', een heruitgave via Lifeforce Records met drie extra tracks, ook al het leven.

Voor hen die dit Deense vijftal nog niet kennen: de band speelt een combinatie van hardcore, industrial en death metal. Daarnaast maakt de band gebruik van dikke lagen keyboard en worden brute riffs afgewisseld met haast poppy vocale melodieƫn. Je zou kunnen zeggen dat het hier om moderne metal in de lijn van bijvoorbeeld Fear Factory en in mindere mate Mnemic, Dagoba en Static X ligt. Mocht moderne, agressieve metal je na aan het hart liggen en je deze release toch nog niet kennen (hoe is dat mogelijk?) dan niet langer getreuzeld en halen dat ding.

Net als op de tweede uitgave release kom je hier tien nummers tegen; geen bonusmateriaal zoals live tracks bijvoorbeeld. Gewoon de uitgave zoals die in 2002 ook in de winkels lag. Het enige verschil zit hem in het feit dat de nummers digitaal geremastered zijn, op een goudkleuring schijfje gedrukt zijn en in een digipack gepresenteerd worden. Niet direct iets om voor naar de winkel te rennen als je het album al hebt, maar wel een ideale kans om deze schijf alsnog in huis te halen.