Ablaze My Sorrow - Anger, Hate And Fury

Ablaze My Sorrow - Anger, Hate And Fury

Label : No Fashion | Archiveer onder

Peter B. : Ablaze My Sorrow is geen nieuwe naam in de Deaththrash scene. De band heeft in het verleden twee goede cd's afgeleverd en nu, jaren later is de band terug met een nieuwe zanger en een nieuwe cd; "Anger, Hate and Fury. Deze band heeft een tijdje stil gestaan om inspiratie en motivatie op te doen. Dat dit gelukt is moge duidelijk zijn, want er zit hier wederom een Zweedse top-cd in mijn speler! Ablaze My Sorrow zal geen oude fans teleur stellen, want Anger, Hate and Fury begint snel, agressief en melodieus tegelijk met "Erased / Relived. Na twee snelle nummers neemt de band wat gas terug met "Where The Strong Live Forever, een nummer wat op de een of andere manier meteen in mijn hoofd blijft zitten. "Machine Supreme jaagt een kogel door je kop en "Paradies blijkt het perfecte midtempo meezing nummer te zijn. De band gaat hierna weer enkele nummers furieus tekeer, om met "Heartless weer even terug te gaan naar een wat meer atmosferische kant van Ablaze My Sorrow. De band sluit net zo bruut en snel af als dat ze deze cd zijn begonnen.

Deze cd heeft een hele goede balans tussen een hoog gehalte aan snelle melodieuze deaththrash songs en enkele spannende minder snelle nummers die het album de juiste dynamiek meegeven. "Anger, Hate and Fury is opgenomen in de Recordia Studios in Varberg/Zweden en klinkt erg goed. De cd hoes is ontworpen door Niklas Sundin van Dark Tranquillity. Liefhebbers van melodieuze Deaththrash die dit verhaal wel zien zitten moeten maar weer eens geld gaan uitgeven, want Ablaze My Sorrow heeft met "Anger, Hate and Fury een cd uitgebracht die je gewoon niet mag missen!