Destruction - The Curse Of The Antichrist - Live In Agony

Label : AFM Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : Het is dit jaar precies 25 jaar geleden dat de eerste Destruction EP 'Sentence Of Death' uitkwam. Om de zilveren jubileum naar behoren te vieren trakteren de Duitse thrashgoden ons op een live album.

'The Curse Of The Antichrist - Live In Agony' is een dubbelaar geworden en vertegenwoordigt twee historische optredens, die elkaar tussendoor steeds afwisselen. En laat een van die optredens nou gelijk een van de beste shows zijn die ik in de afgelopen jaren heb gezien; namelijk het Wacken Open Air optreden van de heren in 2007. Op die mooie zomerdag hadden Mike, Marc en boegbeeld Schmier ook een aantal gasten op het podium zoals Bobby Blitz (Overkill), Peavy Wagner (Rage), Tom Angelripper (Sodom) en Oddleif Stensland (Communic), die Schmier vocaal bijstonden tijdens 'The Alliance Of Hellhoundz'. Daarnaast had men ook nog eens alle ex-Destructions uitgenodigd en alles bij elkaar maakte de band's Wacken 2007 show legendarisch en memorabel. Getuige te zijn van dit spektakel kan ik enkel zeggen dat het fantastisch is om het allemaal weer eens terug te horen. Gelukkig is er niet gesleuteld aan het geluid en je hoort alle piepjes en kraakjes gewoon lekker terug.

Het tweede concert is recenter en is opgenomen tijdens de 'D.E.V.O.L.U.T.I.O.N.' tour. Maar ook hier gaat het niet om "zomaar een optreden”; dit is namelijk Destruction's eerste show in Tokyo, Japan. Het geluid is echter wel net iets vetter, maar aangezien ik de band ook in clubs aan het werk heb gezien, kan ik gerust zeggen dat ook hier niet is gesleuteld aan het geluid. Wanneer ik de nummers afkomstig van deze show hoor word ik wel enigszins jaloers dat ik daar niet bij kon zijn. De sfeer is namelijk fantastisch en het Japanse publiek gaat volledig uit zijn dak op nieuwere songs zoals 'Metal Discharge' of 'Urge (The Greed Of Gain)' en uiteraard klassiekers zoals 'Cracked Brain' en het fantastische 'Eternal Ban'.

Alles bij elkaar is 'The Curse Of The Antichrist - Live In Agony' goed voor een kleine honderd minuten pure thrash, verdeeld over maar liefst 22 songs. Het feit dat 'Thrash Till Death' op beide schijfjes is vertegenwoordigt mag de pret echter niet drukken, vooral gezien het feit dat op de Wacken-versie alle bandleden "past & present” meespelen; dus inderdaad met drie drummers! Het boekje bevat daarnaast veel foto's van de band over de jaren en is voorzien van aantekeningen van de heren zelf. Kortom; een fantastische documentatie van twee legendarische optredens, die zeker niet in je collectie mag ontbreken. Heren; van harte!

Tracklist CD 1:
The Butcher Strikes Back
Curse The Gods