Various Artists - Live At Wacken 2008

Various Artists - Live At Wacken 2008

Label : Wacken Records | Archiveer onder various

Release type: DVD/Video/Blu-ray

Michiel B. : Voor iedereen die vanwege de grote drukte - de tachtigduizend kaarten waren ruim voorafgaand aan het festival al uitverkocht - achter het net visten of voor hen die er wel bij waren en nog een keer willen nagenieten is recentelijk de ongeveer zes uur durende dubbelDVD 'Live At Wacken 2008' verschenen over het gelijknamige festival in Noord-Duitsland.

Mensen die de 2007 editie van deze DVD serie kennen, weten ongeveer wel wat ze kunnen verwachten. Veel live clips en interviews met de artiesten op Wacken afgewisseld met wat kortere reportages vanaf het festivalterrein, de camping of uit het dorp waarbij de grote gemene deler toch wel de verheerlijking van Wacken Open Air als metalmekka is. Net als vorig jaar moet je niet de absolute knallers en bekende nummers van de diverse artiesten verwachten Op een paar uitzonderingen na dekt de term "No killers, just fillers” de lading toch wel vrij aardig. Ook het camera- en regiewerk is lang niet altijd even sterk maar een en ander geeft toch wel een vrij aardig beeld van hoe het er in Wacken aan toe gaat. Hoogtepunten zijn wat mij betreft de mooi van bovenaf gefilmde wall of death bij Job For A Cowboy, de bijdrage van Carcass en dan met name de aandacht voor Ken Owen en de capriolen van Airbourne zanger/gitarist Joel O'Keeffe die de podiumstellage beklimt en vanuit daar onaangelijnd als een dolle zit te soleren.

Collega Nima was van de partij, ik hou het zelf maar op deze DVD kijken met mijn poten op de bank en een lekker koud biertje erbij.